Skip to main content

Hadiah Lebaran daripada yang Teristimewa

Assalamualaikum Semua...
 
Tajuk posting tak tahan. Mesti ada yang dok cari apa dan siapalah yang istimewa tu kan? Alah I tau u all mesti nak tau siapa insan istimewa tu kan? kan kan kan? hehehehe...
 
Sebenarnya yang Teristimewa yang aku maksudkan adalah, Rafael Nadal Parera. Pemain tenis pujaan hati aku.  Wahhh...Rafa bagi aku hadiah? Fuhhh ada yang mati berdiri sebab terkejut. Hehehehehe...
 
Suspen je kan? Korang jangan terpedaya. Walaupun aku gila habis kat Rafa tu tapi dia kenal aku pun tidak. Aku bukanlah special sangat weh. Perasan lebih jer selalu. Ahaksss...
 
Ok sambung cerita hadiah. Sebenarnya hadiah lebaran yang aku maksudkan adalah kemenangan dalam dua-dua kejohanan yang disertai oleh Rafa pada bulan Ogos 2013 ni.
 
Yang pertama, Rogers Cup, 5-11 Ogos 2013 di Montreal Kanada. Rafa menewaskan Milos Roanic (11) pada pusingan akhir dengan mudah 6-2, 6-2. Cabaran utama dalam Rogers Cup sebenarnya bukanlah pada pusingan akhir tetapi pada pusingan Separuh Akhir apabila Rafa berdepan dengan musuh tradisinya yang juga pemain nombor 1 dunia pada masa ini, Novak Djokovic. Kejayaan Rafa mengenepikan Novak dengan 6-4, 3-6, 7-6 (2) digelanggang kesukaan Novak (hard court) memang sangat menggembirakan hati aku. Sebelum  
 
Aku berpeluang menyaksikan hampir kesemua perlawanan yang membabitkan Rafa sebab perlawanan berlangsung pagi. Dan dari apa yang aku tengok memang Rafa bermain dengan baik dan sangat meyakinkan. Sesungguhnya kemenangan Rafa bukanlah kemenangan nasib semata-mata. Rafa memang layak menang kerana beliau bermain dengan sangat baik.  
 
Yang kedua pulak, Western & Southern Open 2013, 12-18 Ogos 2013 di Cincinnati, USA. Aku memang mengharapkan Rafa memanangi kejohanan ini tetapi aku tidak meletakkan harapan yang terlalu tinggi. Takut kecewa. Sebab yang pertama, Rogers Cup  baru je selesai. Rafa tak sempat berehat pun. Yang kedua sebab ini bukan clay court tapi hard court. Jadi aku perlu bersedia menerima apa sahaja keputusan. Tapi nampaknya Rafa tidak mengecewakan. Rafa berjaya menjadi juara dalam kejohanan yang menyaksikan banyak keputusan mengejut di pusingan Suku Akhir. Antaranya Novak Djokovic yang tewas di tangan John Isner, Andy Murray ditundukkan oleh Tomas Berdych dan David Ferrer disingkirkan oleh Dmitry Tursunov.
 
Rafa berjaya menewaskan John Isner di pusingan akhir 7-6(8), 7-6(3) dalam pertarungan yang tidak kurang hebatnya. Isner bermain dengan baik tetapi Rafa kelihatan seperti unstoppable champion. I'm so proud to be a Rafaholic.
 
CONGRATULATION RAFA!
 
 
Photo credit to FB Tennis Now

Photo credit to FB Tennis Now
 
Rafa & Isner
Photo credit to FB Tennis Now

Photo credit to FB Tennis Now

Comments

  1. Menci taw... ingatkan betul2 dapat adiah dari beliau huhu.

    ReplyDelete
  2. heheheee....beliau memang takkan kelihatan dimana2 ok. beliau cuma dalam hati sahaja....(siapakah beliau? hahaha)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Buah Hati Pengarang Jantung

Inilah buah hati abah aku skarang ni. Merekalah penghibur hati abah sejak mak pergi. Merekalah racun merekalah penawar. Semoga semuanya menjadi anak yang soleh dan cucu yang sentiasa mengingati atok dan nenek walaupun nenek dah pergi meinggalkan mereka.   Wan, Jiji & Ayoi (Anak2 abang aku) Adam (Anak Adik Perempuan Aku-Ain) Qisya (Anak Adik Lelaki Aku, A'a. Walaupun Qisya bukan anak betul adik aku tapi dia telah menjadi sebahagian daripada keluarga kami. Dan kami sayangkan dia.)

Hospis Malaysia

Photo credit to http://www.hospismalaysia.org Mungkin ramai diantara kita yang tak tau apa itu Hospis Malaysia. Aku tak pelik kalau anda tak tau sebab dulu aku pun tak tau dan tak pernah dengar tentang Hospis Malaysia ni.Aku mula 'kenal' Hospis Malaysia ni bila mak aku mula menghadapi gangguan pernafasan. Ya aku tau mak aku dah meninggal dunia beberapa bulan lepas tapi maafkan aku kerana aku masih belum mampu menyebut arwah mak, Aku lebih selesa menyebut mak sahaja. Kerana mak sentiasa hidup dalam hati aku :-'(   Ok berbalik cerita tentang Hospis Malaysia tadi. Sebenarnya aku sekeluarga diperkenalkan dengan Hospis Malaysia ini oleh doktor dan jururawat yang merawat mak di Hospital Luala Lumpur. Memandangkan mak kerap mengalami gangguan pernafasan dan menghadapi sedikit masalah untuk banyak bergerak  maka mereka mencadangkan supaya mak dibekalkan dengan oxygen dan juga wheelchair. Pada awalnya kami menjangkakan kami perlu membeli peralatan tersebut tetapi rupanya tid

Pengalaman Minggu Pertama Persekolahan

Selamat kembali ke sekolah adik-adik/anak-anak semua! Hari ini merupakan hari pertama dan minggu pertama persekolahan  bagi sesi tahun 2016. Jadi Aida nak ambil kesempatan bercerita tentang pengalaman minggu pertama persekolahan. Tapi bukan pengalaman  Tahun 1, cerita ini tentang pengalaman minggu pertama persekolahan di Tingkatan 4.Ehhh kenapa Tingkatan 4? Mesti ada yang tertanya-Tanya kan? Jawapannya mudah. Aida berpindah ke sekolah baru masa di Tingkatan 4. Pindah jauh ke Borneo kerana mengikut abah yang bertukar ke Sabah. Kami berpindah ke Kota Kinabalu pada penguhujung tahun. Sekolah yang dipilih oleh abah untuk Aida ialah Maktab Sabah @ Sabah College, antara sekolah ternama di Sabah. Pada masa itu kami tinggal di Putatan. Jarak antara Putatan dengan Sekolah Maktab Sabah adalah lebih kurang setengah jam perjalanan menaiki bas. Aida ke sekolah menaiki bas.  Maktab Sabah. Photo credit to Wikipedia.  Ok kita berbalik kepada cerita pengalaman minggu pertama di sekolah